Wednesday 12 August 2009

Jalan-Jalan Kuching Part 1

Me at Senai Airport

Me & Nina
Minah ni temenung jauh..ahaksssss

Kuching Town
Kuching Town

Salam hari Selasa..

Kali ni aku nak cite pasal trip aku ke Kuching, Sarawak. Plan nak pegi dah lama dahhh… sampai cancel2 tiket pun ada hehehe.. plan asal nak pegi 4/7/09 tp disebabkan ada aral melintang jadi terpaksa ditunda la yek. So pada 3/8/09 maka terbanglah aku ke bumi kenyalang bertemankan si SL@nina. Flight dr Senai jam 1235pm dan smpi ke Kuching pd jam 1.15 pm. Tujuan utama nak ke Kuching adalah untuk menyoping barang2 untuk membuat kek lapis :) dan juga jalan2 cari mkn.
Sebelum pegi tu aku ada bgtau seorang kenalan di alam maya ini yg aku akan ke Kuching, beliau dgn murah hati tgh mengofferkan diri utk membawa aku pusing2 bandar Kuching. Terharunya rasa hati dia sanggup ambil cuti sebab nak bawa kami jalan2. TQ sooo much Kak Dee. Kami juga menginap di rumahnya, Tq sekali lagi. Schedule asalnya aku dan nina akan ke Bandar Kuching dgn taxi memandangkan hari kami tiba tu Kak Dee bekerja (yelah dtg hr Isnin kan) dan ptg selepas Kak Dee habis bekerja dia akan jemput kami. Tapi masa Senai Airport masuk satu sms dr Kak Dee yg mengatakan kami tak payah ambil taxi dia akan jemput kami…hahaha TQ Kak, jasa mu dikenang.
Destinasi pertama kami selepas Kak Dee menjemput kami di airport adalah kedai bahan2 kek di Bandar Kuching. Sori ye kwn2 gambar kat kedai tu tak sempat nak snap sebab aku gila kejap tgk Loyang dan bahan2 buat kek lapis di situ hehehe…
Emm pekata korang layan gambo2 ni dulu ek..aku ada keje sket nak buat :)

0 comments: